Momlife- #8 Ik heb last van een herfstdipje

Dit bericht wou ik beginnen met te vertellen dat ik in een blogdipje zit. Maar eigenlijk is het meer dan dat, ik zit in een blog-, lees-, naai-, … dipje. Dus besloot ik dat ik alles samen maar een herfstdipje ga noemen. Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet ongelukkig of slecht gezind. Mijn energiepeil staat gewoon al heel lang op een zeer laag pitje.

’s Ochtends begin ik meestal met veel energie en vastberaden om er een goede dag van te maken. Ik zal gaan lezen of naaien, bloggen en het huis zeer goed onderhouden. Als Elisa wakker is is dat sowieso al redelijk moeilijk. Ze speelt niet zo graag alleen. Als ik met het huishouden bezig ben valt dat nog wel mee maar bloggen, naaien of lezen zit er niet in: dan weet ze me wel te vinden. Het huishouden spaar ik dus gedeeltelijk op voor wanneer ze wakker is zodat ze ook wat alleen leert spelen.

Als ze dan slaapt, wat ze momenteel nog 2 keer per dag prima doet, ben ik meestal even blij met de rust. Ik wil dan eerst wat in de zetel zitten voor ik iets doe, maar meestal zorgt het ervoor dat ik in de zetel blijf zitten tv of youtube kijkend tot ze weer wakker is. Van naaien, bloggen, lezen,.. komt er allemaal niets in huis. Eerst iets doen en dan pas in de zetel gaan zitten is ook moeilijk, ik weet nooit helemaal zeker hoe lang Elisa gaat slapen en als ze vroeger wakker zou worden ben ik mijn rustig momentje kwijt.

Hoe dan ook, ik vind het moeilijk om er de vinger op te leggen waardoor ik me zo moeilijk ergens aan kan zetten. De herfst zorgt er wel voor dat ik heel vroeg moe ben. Ik neem al een maandje vitaminen voor wat meer energie maar dat lijkt ook niet te helpen.

Als jullie nog tips hebben om mij te helpen met mezelf te herpakken laat het dan zeker weten. Ik wou het bij deze graag even van me afschrijven, noem het cathartis ofzo maar alleszins als ik het zo in de wereld gooi geeft het mij misschien weer wat energie om mij echt te herpakken.

Ik ga nu slapen en morgen sta ik weer op met hoop en energie, en ik hoop zo dat dit herfstdipje geen winterdipje en later lentedipje gaat worden…

3 gedachtes over “Momlife- #8 Ik heb last van een herfstdipje

  1. mama zegt:

    Zou ipv voor de Tv te gaan zitten of je Gsm te openen mij eerst zetten met een lekker drankje inde zetel. En als die korte pauze __ zet er een tijd op bv een kwartier __ voorbij is ▶aan de slag. Misschien ook es je bloed laten controleren, kan een ijzertekort zijn. xx mama

    Like

  2. Mathilde zegt:

    Ik heb ook herfst- en winterdipjes. Bij mij wordt het erger met te lang te scrollen op facebook;) dus ik zou dat niet aanraden ;)maar het gaat ook vanzelf weer over. Dan komt er weer een onvermijdelijke energiestoot. Ik zou die dip gewoon toelaten. Je lichaam zal een beetje willen rusten. Ik vind het ook moedig dat je dat blootgeeft op je blog. Het is niet alleen rozengeur, maar dat hoort zo denk ik!

    Like

Plaats een reactie